sistem patent logo
sistem patent logo
Marka Tescili2025-09-19T09:39:03+00:00

Marka Tescili

Marka Tescili
Marka Tescil
  • 10 yıl marka tescil koruması ve tekrar yenileme
  • Profesyonel danışmanlık ve yüksek başarı oranı
  • Marka başvuru öncesi ücretsiz marka araştırma desteği
  • Marka başvurusu ve online dosya takibi

Bugün Tescil İşlemini başlatın

Marka Tescili İle Markanızı Güvence Altına Alın

Marka tescil, bir markanın yasal olarak devlet tarafından tanınmasını ve korunmasını sağlayan hukuki bir süreçtir. Bu süreç, bir işletmenin mal veya hizmetlerini diğerlerinden ayırt etmeye yarayan semboller, kelimeler, logolar veya bunların birleşimini kapsar. Sistem Patent, markanızı güvence altına almak için önde gelen marka patent vekil firmasıdır. Deneyimli marka patent vekillerimiz , tescil sürecinin her aşamasında size rehberlik eder.

100% marka tescil oranı
100% Memnuniyet
Garantisi
Uzun Yıllardır Kesintisiz Hizmet
1999’dan Bu Yana Kesintisiz Hizmet
Baştan sona tüm İşlemleri bize bırakın

3 kolay adımda tescil İşlemini başlatın!

Tescil süreçleri nasıl daha kolay yapabilirim diye düşünmeyin! Sistem Patent ile tüm süreci sizin için yöneten deneyimli marka vekillerimiz ile markanızı tescil olma şansı çok yüksek üstelik
uygun fiyatlı.

Markanız hakkında bize bilgi verin

Markanız başvuruya uygun mu ve hangi sınıflarda başvuru yapılacağını belirlemek için marka uzmanımız gerekli bilgileri ister.

Araştırıp size geri dönüş sağlayacağız

Markanıza benzer başka bir markanın tescil edilmediğinden emin olmak için kapsamlı bir marka sorgulama çalışması yapacağız.

Evraklarınızı tamamlayıp başvuru yapacağız

Marka uzmanımız marka başvurusu için gerekli belgelerin hazır olduğunu teyit eder. Sonrasında Türk Patent ve Marka Kurumuna başvuruda bulunur.

Ücretsiz Marka Araştırması İle Riskleri Azaltın!

About Avada Recruitment
En çok Sorulan Soruları Derledik

Sıkça Sorulan Sorular

® R işareti ve Marka Kullanım Hakkı Ne Zaman ve Nasıl Başlar?2025-09-19T05:56:45+00:00

Marka R işareti uluslararası literatürde markanın koruma (register) altında olduğunun göstergesi olan bir işarettir. Türkiye’de Marka Kanunu’nda R işareti ile ilgili kesin bir hüküm bulunmamaktadır. Marka müracaatı hakkın başlangıcı olmakla birlikte bir süreci ifade ettiğinden kesin tescil edildikten sonra kullanılmasını tavsiye ederiz. Tescilli olmayan bir işaret üzerinde bir hak iddia etmek şeklinde algılanabilecek bu işareti Marka Tescil Belgesi alındıktan sonra kullanılmasını öneririz.

Marka Tescil Sonrasında Herhangi Bir Ücret Ödenmesi Gerekir Mi?2025-09-19T05:55:35+00:00

Marka Tescil Belgesi alındıktan sonra herhangi bir ücret ödenmesi gerekmez. Tescil müracaatı yapıldıktan sonra on sene sonra Marka Yenileme istenirse yenileme harcı yatırılır.
Yenileme işlemi on yılda bir yapıldığından sadece 10. Senede yenileme ücreti ödenir başka da bir masraf bulunmamaktadır.

Marka nedir?2025-09-19T05:54:18+00:00

Marka, bir ürün veya hizmetin belirli bir firma veya kişi tarafından üretildiğini gösteren, tüketicilere yönelik bir işareti ifade eder. Markalar, yalnızca bir isim veya logo olarak değil, aynı zamanda bir kalite, güvenilirlik ve marka deneyimi beklentisi taşıyan unsurlar olarak da önemli bir rol oynar. Tüketiciler, markalar aracılığıyla ürün ve hizmetleri tanıma fırsatı bulurlar. Bu tanıma süreci, onların seçim yapma biçimlerini etkileyen önemli bir faktördür.

Markanın temel işlevlerinden biri, ürünlerin ve hizmetlerin ayırt edilmesini sağlamak ve bu sayede tüketicilerin karar verme süreçlerine katkıda bulunmaktır. Tüketicilerin farklı markalar arasında seçim yaparken yanlarında taşıdıkları beklentiler, markanın sunduğu değerle doğrudan ilişkilidir. Örneğin, bir marka özellikle yüksek kaliteli ürünler sunuyorsa, tüketiciler bu markayı tercih etme eğiliminde olabilirler. Bu noktada, markaların toplumsal algı üzerindeki etkisi oldukça belirgindir.

Güçlü markalar, yalnızca finansal kazanç sağlamakla kalmaz, aynı zamanda marka bilinirliği ve marka değeri oluşturma süreçleriyle de toplum üzerinde yönlendirici bir etki yaratırlar. Toplum içerisinde bir marka imajı oluşturmak, değişen tüketici beklentilerine ayak uydurmayı ve sosyal sorumluluk projelerine katılarak halkın gözünde olumlu bir değer kazanmayı gerektirir. Böylece, markalar sadece ekonomik değil, aynı zamanda toplumsal faydayı da göz önünde bulundurmalıdır.

Kaç adet marka sınıfına tescil ettirmem gerekiyor?2025-08-20T08:59:28+00:00

Ürettiğiniz mala veya sunduğunuz hizmete bağlı olarak, tescil başvurusu birden fazla sınıfı veya sadece bir sınıfı kapsayabilir. Toplamda 45 adet marka sınıfı vardır. Örneğin bir restoranınız varsa, 43. sınıfta (yemek hizmetleri), ancak ayrıca yemek kitapları da satıyor ve restoranda yemek pişirmeyi öğretiyorsanız, 16. sınıfta (kağıt ürünler) ve 41. sınıfta (eğitim ve eğlence hizmetleri) da tescil yaptırmanız gerekebilir. Marka uzmanlarımız hangi sınıfları seçmeniz gerektiği konusunda sizlere yardımcı olacaktır.

Ülkemizde Tescili Yapılmış Bir Marka Yurt Dışında da Tescilli Sayılır mı?2025-08-20T09:47:54+00:00

Ülkemizde tescil edilmiş bir marka hakkı başka bir ülkede de tescil koruması sağlamaz. Tescil koruması için istenilen ülkede de yurtdışı marka tescil başvurusu yapılması gereklidir.

Marka Tescil Sorgulama Nasıl Yapılır?2025-08-20T09:57:44+00:00

Marka tescil sorgulama nasıl yapılır sorusundan önce markanın tanımını ifade edelim. Marka, bir ürün veya hizmetin tanımlanmasında ve ayırt edilmesinde rol oynayan her türlü kelimeler, şekiller, renkler, harfler, sayılar, sesler ve işaretlerdir. Ayırt edicilik markaya ilişkin nice sınıflarına bağlı olarak ortalama bir tüketicinin algısına göre değerlendirilir.

Marka Tescilinde Ayırt Edicilik Neden Önemlidir?

Ayırt edici niteliğe sahip bulunan her türlü işaretlerin, kelimelerin veya tasarımların bütünü oluşturan marka, tescile konu olabilirken, aynı zamanda ayırt edicilik işlevine de sahip olması gerekir. Aksi durumda tescil başvurusu yüksek olasılıkla ret olur.

Başvuruya konu işaretin ayırt edici nitelikte olup olmadığı araştırılırken işaretin kapsadığı tüm unsurlar ile birlikte bir bütün olarak değerlendirilmesi gerekir. Bunun nedeni ortalama tüketicilerin markaları parçalara bölerek algılamasından ziyade markaları bir bütün olarak algılamasından kaynaklanır. Buna yönelik yapılan marka sorgulaması sanıldığı gibi kolay bir işlem değildir.

Marka sorgulama işlemi, bir markanın tescil durumu hakkında bilgi edinmek için atılacak önemli adımdır. İlk olarak, marka tescil sorgula sayfasına giderek gerekli bölümdeki bilgiler doldurulmalıdır.

Burada, araştırma yapmak istediğiniz markanın adını girmeniz gerekecektir. Girdiğiniz bilgilere göre marka vekilimiz, mevcut tescilli markaları ve olası benzer markaları listeleyecektir. Buna yönelik bir araştırma raporu hazırlayacak ve size sönüş sağlayacaktır. Bu aşamada, kelimelerin doğru ve doğru şekilde yazıldığından emin olmak önemlidir. Çünkü küçük yanlış yazım farklı sonuçlar almanıza sebep olur.

Özellikle benzer veya aynı isimle tescilli markalar varsa, bu durum herhangi bir hukuki sorun yaşanmaması adına marka uzmanımız gerekli bilgiyi verecektir. Eğer arama sonucunda talep edilen marka daha önceden tescil edilmemişse, kullanıcılar tescil işlemi için başvuru yapmayı düşünebilirler.

Marka Tescil Ücreti Ne Kadar?2025-08-20T10:06:56+00:00

Türk Patent Marka tescil ücreti ne kadar; başvurunun yapıldığı sınıf sayısına, başvuru türüne ve marka vekili hizmet bedeline bağlı olarak değişiklik gösterir.

  1. Marka Sınıf Harcı: Türk Patent ve Marka Kurumu, marka patentinde uygulanacak olan devlet harçlarını belirlerken, birden fazla sınıfa başvurmanın toplam maliyet üzerindeki etkisini de dikkate almak gerekir. Bu nedenle, doğru maliyet tahmini yapabilmek için öncelikle hangi sınıflarda başvuru yapılacağına karar vermek gerekir. Çünkü birden fazla sınıf için başvuru yapılması halinde toplam maliyet artar.
  2. Marka Vekili Hizmet Bedeli: Marka başvurusu sürecinde vekil olarak atayacağınız danışmanlık firmasının hizmet bedelleri de dikkate alınmalıdır.

Ayrıca, eğer başvuru, tescil süreci içerisinde herhangi bir nedenle tekrar değerlendirilirse, yeniden değerlendirme ücreti de söz konusu olabilir. Dolayısıyla belirli bir tescil ücreti söylenemez ancak Türk Patent ve Marka Kurumu, tescil işleminde uygulanacak olan devlet harçlarını belirler. Tescil harçları konusunda ayrıntılı bilgi için Marka Tescil Ücretleri sayfamızı ziyaret edin.

Marka Tescil Başvurusu Nasıl Yapılır?2025-08-20T10:08:01+00:00

Marka Tescil Başvurusu Nasıl Yapılır: Bu süreç genel olarak birkaç aşamadan oluşur. İlk olarak, marka vekilimiz, tescil etmek istedikleri marka ile ilgili gerekli bilgileri talep eder.  Bu bilgiler markanın adı, türü ve kullanılacağı mal veya hizmet sınıflarını içerir. Akabinde marka başvurusu için gerekli belgeleri ister. Gerekli bilgi ve belgelerin toplanması ile yine aynı gün marka başvurusu yapılır.

Başvuru yapıldıktan sonra, marka, ilgili uzmanlar tarafından inceleme sürecine alınır. Bu aşamada, başvurunun kabul edilip edilmeyeceği değerlendirilir. Değerlendirme sırasında, marka mevcut diğer tescilli markalarla yeteri kadar ayırt edici mi değil mi araştırmasına tabi tutulur. Eğer marka, tescilli markalarla herhangi bir benzerlik gösteriyorsa, başvuru reddedilebilir.

Marka başvurusu, inceleme sürecinin ardından, eğer herhangi bir itiraz yoksa, marka bülteninde ilan edilir. İlan süreci 2 ay sürmekte olup, bu süre zarfında üçüncü şahıslar başvuruya itiraz edebilirler. İtiraz gelmediği takdirde, tescil işlemi gerçekleştirilir ve tescil belgesi marka sahibine verilir. Sürecin sonunda marka sahibi, tescillenmiş markasını koruma altına alır ve yasal hak kazanır.

Marka Tescil Belgesi Nasıl Alınır?2025-08-21T20:46:40+00:00

Marka tescil belgesi nasıl alınır, bir markanın tescil belgesi alabilmesi için takip edilmesi gereken adımlar vardır. Bu süreç, temel olarak dört ana aşamadan oluşur: marka araştırması, başvuru süreci, inceleme aşaması ve tescil sonrası süreçler.

Marka Araştırması Yapmak

Tescil sürecine başlamadan önce, doğru ve kapsamlı bir marka araştırması yapmak büyük önem taşır. Bu aşama, hem mevcut markalar ile benzerlik riskinin önlenmesi hem de başvuru süreçlerinin sağlıklı bir şekilde ilerlemesi açısından oldukça önemlidir. İlk olarak, marka araştırması yapmak için belirli yöntemler ve kaynaklar kullanmalısınız. Örneğin, marka sorgulama üzerinden gerçekleştirilen marka tescil belgesi sorgulama işlemi, mevcut markaların durumu hakkında fikir verir. Burada, aramak istediğiniz markanızın ayırt ediciliği hakkında bilgi sahibi olur ve ileride yaşanabilecek marka iptali sorunların önüne geçersiniz.

Başvuru Süreci

Tescil belgesi almak isteyen başvuru sahipleri, süreci doğru bir şekilde takip etmelidir. Marka başvurusu, vekil firma üzerinden yapılacak ise başvuru sürecinin tüm aşamalarını vekil firma takip eder. Gerekli belgelerin eksiksiz bir şekilde sağlanması ile marka sahibi adına başvuru yapar. Bu belgeler arasında, başvuru formu, markanın tanıtımını yapan işaret, slogan veya logolar, varsa ticaret unvanı belgeleri ve kimlik suretleri yer alır.

Başvurular, elektronik ortamda Türk Patent ve Marka Kurumu’nun kullanıma sunduğu marka başvuru sistemleri aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Bu sistem, başvuru sürecinin daha hızlı ve verimli bir şekilde yönetilmesini sağlar. Başvuru işlemi tamamlandıktan sonra, tescil harcı ödenir. Tescil harcı, başvurunuzun türüne ve seçilen tescil sınıfına göre değişiklik gösterir. Harç ödemeleri de yine elektronik sistem üzerinden gerçekleşir. Ödeme işlemi ardından, başvuru tamamlanır. Tüm bu süreçler, tescil belgesi almak adına ilk adımları oluşturmakta olup, tüm süreci sizin adınıza titizlikle takip ederiz.

İnceleme Aşaması

Başvuru yapıldıktan sonra, marka TPMK tarafından belirli bir değerlendirme sürecine tabii tutulur. Bu aşama, başvurunun  göre 6769 sayılı SMK’nın uygunluk kriterlerine ele alınır. İlk olarak, marka başvurusu şekli ve içerik açısından incelenir.

Başvurunun olumsuz sonuçlanmasının nedenleri arasında en yaygın olanları; benzer markaların mevcut olması, yanıtlanması gereken itirazlar ve eksik belgeler gibi durumlar yer almaktadır. Örneğin, başvurulan markanın, daha önce tescil edilmiş bir marka ile karışma riski taşıması yani ayırt edici bir niteliği taşımaması durumunda, tescil talebi reddedilebilir. Ayrıca, markanın kamu düzenine, genel ahlaka aykırı bir unsur barındırması gibi sebepler de ret nedeni olarak değerlendirilmektedir.

Tescil Sonrası Süreç

Tescil belgesi, markanın resmi olarak korunduğunu gösterir ve bu belge ile marka sahibi, tescilli markasını kullanma hakkına sahiptir. Tescil sonrası süreç, marka kullanımını, koruma yöntemlerini ve potansiyel itirazları içerir.

Marka sahibinin, tescil belgesini aldıktan sonra ilk adımı, markasını aktif bir biçimde kullanmaktır. Kullanım, zamanla tescillin geçerliliğini sürdürmek için önem taşır. Marka, tescil edildiği ürün veya hizmetlerle ilgili olarak sürekli bir ticari faaliyet içerisinde yer almalıdır. Eğer marka kullanılmazsa, bu durum tescilin iptali veya geçerliliğinin sona ermesi tehdidi oluşturabilir.

Diğer önemli bir konu ise, tescil edilen markaya yönelik olası itirazlardır. Markanın tescil sürecinde, başka bir şahıs ya da kurum, markanın neden olduğu zarardan dolayı itirazda bulunabilir. Bu durumda, itiraz süreçleri ile ilgili olarak gerekli belgeler hazırlanmalı ve ilgili kuruma sunulmalıdır. İtiraz süreçleri detaylı bir şekilde yürütülmeli, gerektiğinde hukuki destek alınmalıdır.

Son olarak, markanın tescilini sürdürmek için, belirli aralıklarla yenileme işlemleri gerçekleştirilmelidir. Başvuru tarihinden itibaren 10 yıl geçmesiyle tescil süresi dolar. Bu durumda marka sahibi markayı kullanmaya devam etmek istiyorsa vekil firmaya tescilin yenilenmesini talep eder ve bir 10 yıllık marka tescil ücreti öder. Yenileme işlemi, markanın korunmasını sağlamak için gereklidir ve unutmamak gerekir. Marka tescil işlemlerinizi zamanında yapılması, markanın sürekliliği açısından büyük önem taşır.

Marka Tescil Sınıfları 35 İçeriği2025-08-20T09:59:25+00:00

Marka Tescil Sınıfları 35 içeriği kısaca reklamcılık, pazarlama ve halkla ilişkiler ile ilgili hizmetleridir.

Ticari ve reklam amaçlı sergi ve fuarların organizasyonu hizmetleri; alıcı ve satıcılar için çevrimiçi pazaryeri (internet sitesi) sağlama hizmetleri.

Büro hizmetleri: sekreterlik hizmetleri, gazete aboneliği düzenleme hizmetleri, istatistiklerin derlenmesi, büro makinelerinin kiralanması hizmetleri, bilgisayar veri tabanlarındaki bilginin sistematik hale getirilmesi, telefon cevaplama hizmetleri.

İş yönetimi, idaresi ve bu konular ile ilgili danışmanlık, muhasebe ve mali müşavirlik hizmetleri, personel işe yerleştirme, işe alma, personel seçimi, personel temini hizmetleri, ithalat-ihracat acente hizmetleri, geçici personel görevlendirme (başkası adına fatura yatırma, vergi yatırma, trafik işlemleri gibi iş takibi) hizmetleri.

Açık artırmaların düzenlenmesi ve gerçekleştirilmesi hizmetleri.

Müşterilerin malları elverişli bir şekilde görüp satın alabilmeleri için; perakende satış mağazaları, toptan satış mağazaları, elektronik ortamlar yine bu sınıf kapsamındadır.

Go to Top