Uluslararası marka tescil sorgulama sürecinde ilk adım, sorgulama işlemi için gerekli olan bilgilerin doğru girilmesi gerekir. Bu bilgilerin arasında markanın adı, markayı oluşturan işaret veya semboller ve slogan gibi detaylar yer almaktadır. Bu veriler, sorgulama sürecinin sağlıklı bir şekilde ilerlemesi için kritik bir öneme sahiptir.
Uluslararası marka sorgulama sürecinde, marka sahiplerinin ve işletmelerin çeşitli araçlardan ve platformlardan yararlanması gereklidir. Bu araçlar, marka araştırmalarını kolaylaştırmakta ve tescil süreçlerini hızlandırmaktadır. Öncelikle, resmi marka sorgulama sistemleri, büyük önem taşımaktadır. Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü (WIPO) tarafından sağlanan Global Brand Database, kullanıcılar, marka isimlerini girerek kendi markalarını ya da başvuru yapmak istedikleri markaların mevcutta olup olmadığı hakkında bilgi edinir.
Bir diğer önemli kaynak ise, Avrupa Birliği Fikri Mülkiyet Ofisi (EUIPO) tarafından sunulan eSearch plus platformudur. Bu sistem, Avrupa Birliği‘ne üye 27 ülkede tescilli markanın bilgilerine erişim sağlar. Kullanıcılar, markalarını sorgularken benzer veya çelişkili markaları belirleyerek potansiyel sorunları önceden tespit edebilirler. Bu tür resmi platformlar, güvenilir ve güncel bilgiler sağlamakta ve tescil sürecinin şeffaflığını artırmaktadır.
Ancak marka ismi, logo ve slogan gibi kombinasyonlardan oluşan bir markayı sadece isim aratarak sorgulatmak yetersizdir. Bu markalarda özel sorgulama araçları da aynı derecede önemlidir. Sistem Patent marka uzmanlarımız, kullanmış olduğu özel yazılım ile kullanıcılara marka durumunu detaylı analiz eder ve potansiyel riskler hakkında bilgi verir.