444 22 41
  • İngilizce
  • Almanca
  • Türkçe
/marka-degerleme.aspx

Marka Değerleme

Marka Değerleme ( Marka Değeri )

Tüketicilerin markaya ödedikleri değerle ilişkili olarak oluşturulan ve diğer markalar karşısında markanın finansal değerini ( fiyatını )  gösteren parasal değerdir.
 
Marka Değerlemesi ülkemizde yeni olan bu alan uluslararası alanda, işletmenin değerinden ayrı olarak markanın piyasadaki bağımsız değerinin tespiti yapılarak uluslararası standartlarda raporlar hazırlanmaktadır.
 
İşletmenin finansal performansı ve cirosu marka değerini destekleyen bir faktördür.
 
Marka değerlemesini oluşturmak için, öncesinde doğru markayı bulup markanızı tescil ettirmeniz gereklidir.
 
Yatırımcıların bir şirket için biçtikleri değer, onun maddi varlıklarının %25’ini oluşturmakta ,  asıl %75’lik kısmı ise gayri maddi varlıklardan oluşmaktadır. Marka değerleme önemli uzmanlık alanı gerektirir , rasgele marka değeri hesaplanamaz , hesaplanması için bir çok yöntem vardır .
 
Marka Değeri, markanın başka bir işletmece satın alınmasında farklılık yaratma vb avantajlar sağlayan ve işletmede, işletme birleşmeleri, lisans sözleşmeleri, taklitçilik ve tazminat, marka başarısının planlanması, yönlendirilmesi ve denetlenmesi, marka değerinin mali tablolara yansıtılması gibi alanlarda kullanım alanına sahiptir. İşletmeler satışa sunulduklarında defter değerlerinden daha yüksek değerde marka değerleri oluşur.
 
Marka, pazarda başarılı olursa işletmenin piyasa değeri artar ve ileride satışa sunulduğunda defter değerinden fazla olur.
 
Marka Değerleme ile işletmeler, yüksek fiyatla daha yüksek kar sağlar, pazar payını korur, müşterilerin, çalışanların, yatırımcıların karar verme aşamasında seçimlerini etkiler, rakiplerin pazara girmesini engeller, markanın oluşturduğu olumlu imajın diğer ürünlere iletilmesini sağlar, işletmelerin geleceğe yönelik bakış açılarını belirlemesini sağlar, pazarlama bütçesini belirlenmesi  , pazarlık gücüne sahip olma gibi marka değerlemenin birçok yararları vardır.

Marka Değerleme Yöntemleri

Marka değerini hesaplamak için çeşitli yöntemler geliştirilmiş ve marka değeri sayısallaşmıştır. Ancak, çok sayıda marka değerleme yöntemi olduğu için, marka değeri bilânçolarda sağlıklı bir şekilde gösterilememektedir.  Bu yöntemlerden bazıları şunlardır ;
  1. Parasal yöntemler
  2. Parasal Olmayan Yöntemler (tüketici davranışına dayalı - psikolojik ve davranış odaklı )
  3. Karma Yöntemler
  4. Marka Değerlemenin hesaplamasının  yapılması ile markanın somut hale dönüştürülmesi  yani ölçülemeyen şey yönetilemez düşüncesi ile marka değerinin bilinmesi gereklidir. Aşağıdaki birçok neden gibi marka değerleme yapılması gereklidir;

Marka Değeri Belirlemedeki Amaç Nedir?

  1. Alma, satma gibi durumlarda fiyatın belirlenebilmesi,
  2. Vergi planlaması,
  3. Muhasebeleştirme amacıyla, özellikle yıllık raporlarda bilgi verme amacıyla,
  4. Yatırım planlaması ve stratejik karar almaya yardımcı olmada gibi durumlarda marka değerinin (marka değerlemenin) bilinmesi gereklidir.
 
 

Hemen Başvurun!

Tescil veya Patent başvurunuz hakkında bilgi almak için formu doldurup hemen bize gönderin!

HİZMET LOGOLARIMIZ

Sistem Patent altında hizmet verdiğimiz markalar yanda listelenmiştir.